Inschrijving
Niet elk schoonmaakbedrijf dingt mee in Europese aanbestedingsprocedures. Sommigen doen daar bewust niet aan mee. Zij doen alleen zaken met opdrachtgevers die niet aanbestedingsplichtig zijn. Dit zijn vaak de private opdrachtgevers. Zoals hotels, winkels, kantoren, vve’s en dergelijke. Elke opdrachtgever doet een uitvraag. Meestal zal een aanbod op papier nodig zijn. Daarom hieronder een aantal tips voor een inschrijvende partij. Het is niet gezegd dat de opdracht hiermee wordt binnengehaald. Maar de tips maken het aanbod wel leesbaar en te gebruiken:
- Verdiep je in je opdrachtgever: wie is je opdrachtgever, wat doet/produceert hij, wat kan je toegevoegde waarde als schoonmaakbedrijf zijn?
- Schat in wat een goed plan is voor een specifieke opdracht. Waar heeft de opdrachtgever behoefte aan en hoe kun jij daarop inspringen?
- Als de uitvraag niet duidelijk is, stel vragen aan je opdrachtgever
- Ga uit van je eigen kracht. Stel je eigen onderscheidend vermogen centraal
- Offreer een realistische prijs. Deze prijs past bij jouw organisatie, de opdrachtgever én de opdracht
- Denk goed na over wat je opschrijft en hoe je dat doet
- Presenteer je ideeën op een duidelijke manier
- Gebruik helder Nederlands en vermijdt bijzinnen.
- Gebruik geen vakjargon. Zorg ervoor dat iedereen weet waar je het over hebt. Laat eventueel je aanbod nalezen door iemand die de schoonmaak niet kent
- Vermeld waarom je iets op een bepaalde manier doet. Waarom moet een partij juist bij jou aankloppen?
- Zorg dat je inschrijving compleet is. Let op alle vereiste bijlagen en handtekeningen.
- Schrijf tijdig in. Houd bij digitale inschrijvingen rekening met vertraging. Het uploaden van grote bestanden kost veel tijd.
Wilt u meer informatie over hoe u de kans op een gunning kunt vergroten? Klik dan hier